torsdag 5 mars 2009

Inte mycket reaktioner

Det blev inte mycket reaktioner på min insändare i SkD. Synd. Jag hade hoppats att någon skulle hänga på det faktum att budgeten som lagts för 2009 enbart gick under ram tack vare en ospecificerad post på nedskärningar på 8 miljoner. Det är oansvarigt att lägga en sådan budget och dessutom sen inte göra något för att genomföra några nedskärningar. Det var tydligen inte spännande nog för att någon skulle reagera. Jo, det kom en reaktion men den kom från någon som fegade och undertecknade med "mr Kafka". Insändare utan avsändare, eller med anonyma avsändare, tänker jag inte besvara med någon ny insändare. Jag står för vad jag skrev och för vad jag tycker och skriver under med mitt namn. Vill man argumentera med mig då så tycker jag man kan skriva under med sitt namn.

I vilket fall som helst så trodde jag att det skulle komma fler reaktioner på detta "kreativa budget beteende" men det är kanske ingen som är förvånad. Ordföranden har inte heller svarat/kommenterat det men det kanske är lika bra det. Jag tycker fortfarande att det är skamligt att lägga fram en budget som inte håller sig inom ram, inte utan lite kreativitet, och det håller jag fast vid.

Jag får väl se om det blir några reaktioner.

Inga kommentarer: