tisdag 28 april 2009

Så kom då lagrådsremissen

Så kom då lagrådsremissen som man väntat på ett bra tag nu. När utredningen om den nya gymnasieskolan presenterades så trodde jag inte det skulle ta så här lång tid innan det blev en lagrådsremiss. Nå ja, nu återstår det en del innan det blir en ny gymnasieskola. Det ska bli intressant att läsa och begrunda. Det som såg mest illa ut när utredningen presenterades var att man inte ville ha några regionala varianter på program. Allt skulle va likadant överallt.

Det har nu ändrats så att det ska gå att ha varianter på program. Det är bra. Det måste gå att ta fram varianter på lokal och regional nivå för att bättre kunna tillgodose de behov som finns just där.

Jag kommer säkert att skriva en hel del om det här när jag lyckats ta mig igen de 228 sidorna som lagrådsremissen utgör! De har lyckats skriva mycket, frågan är om det blivit bra också. Jag har förhoppningen att det ska va ett bättre förslag än det som utredningen lämnade i från sig.

Inga kommentarer: